Neprevzatie objednávky
Vážení zákazníci, ak si svoju objednanú zásielku vždy zodpovedne prevezmete, tento článok sa Vás netýka. Vážime si, že ste nakúpili práve u nás.
Čo ak si však zákazník tovar objedná, ale si ho neprevezme?
Dovoľte prosím, aby sme vás upozornili na to, že neprevzatou zásielkou (ani ak je na dobierku) automaticky kúpna zmluva NEZANIKÁ. (Veríme, že niektorí z Vás túto informáciu iba nevedeli.)
Právo odstúpiť od kúpnej zmluvy má zákazník v riadnej lehote až po prevzatí tovaru. (Podľa bodu 5 Informácie pre Spotrebiteľa v Obchodných podmienkach)
V prípade objednávky, ktorá bola riadne doručená predávajúcemu, s následným potvrdením objednávky zo strany predávajúceho, došlo k uzavretiu platnej kúpnej zmluvy (§ 43a zákona č. 40/1964 Zb., Občiansky zákonník). Pre odoslanie objednávky je nutné odkliknúť tlačidlo "Dokončiť objednávku" alebo “Zaplatiť” - týmto je kupujúci oboznámený, že je tu povinnosť objednávku ZAPLATIŤ a PREBRAŤ.
Kúpna zmluva je záväzná nielen pre nás, ako pre predávajúceho, ale aj pre Vás – kupujúceho. My sa zaväzujeme tovar zákazníkovi dodať (povinnosť je splnená odovzdaním zásielky prepravcovi alebo na miesto osobného odberu) a koncový zákazník tento tovar prevziať a zaplatiť (§ 588 zákona č. 40/1964 Zb., Občiansky zákonník).
Neprevzatím tovaru dochádza k riadnemu porušeniu kúpnej zmluvy zo strany kupujúceho. Nebudeme žiadať žiadne pokuty ani úroky navyše. Ide nám naozaj čisto len o náhradu reálne vynaložených nákladov na dopravu (dopravné k Vám + dopravné späť na našu adresu kvôli neprevzatiu).
Treba si uvedomiť, že Vaše neprevzatie zásielky nás následne stojí veľa času a iných nákladov. Balík treba rozbaliť, tovar skontrolovať, nepoužiteľný obalový materiál či niekedy dokonca samotný tovar zlikvidovať.
V prípade doručenia na adresu má dopravca 2 pokusy na doručenie zásielky koncovému zákazníkovi (Vám), ktorý je o doručení vopred informovaný.Pokiaľ nezvládnete (nemôžete) balík prevziať počas týchto dvoch pokusov, vždy je možné zmeniť termín alebo adresu doručenia v emaily od dopravcu. Možno tiež predĺžiť dobu uloženia zásielky na výdajnom mieste. Prípadne kontaktujte aj nás (dostatočne včas pokým nebude zásielka vrátená k nám naspäť na sklad)
Riešenie a postup pri neprevzatí zásielky:
Ak sa nám Vaša zásielka vráti ako neprevzatá / nevyzdvihnutá, upozorníme Vás na vzniknutú situáciu emailom. Poprosíme o informáciu, z akých objektívnych dôvodov nebola prevzatá a či si prajete zásielku opakovane zaslať alebo objednávku zrušiť.
V 1. prípade (opakované zaslanie objednávky) - by sme boli veľmi vďační za doplatenie pôvodného poštovného. Taktiež navrhujeme úhradu objednávky tentoraz vopred. Následne Vám zásielku radi zašleme opakovane.
V 2. prípade (zrušenie objednávky) - navrhneme a poprosíme o doplatenie iba reálne vzniknutých nákladov za doručenie balíkov k Vám a vrátenie späť na našu adresu. Následne samozrejme objednávku bez problémov stornujeme.
V opačnom prípade Vašu objednávku uložíme v našich skladových priestoroch a po uplynutí 1 mesiaca po tomto upozornení, predmet zmluvy predáme.
Náklady na skladovanie a náklady na ďalší predaj predmetu zmluvy (Vašej neprevzatej objednávky) od Vás následne budeme vymáhať a požadovať podľa platnej legislatívy § 592 obč. zákonníka, v prípade NEUHRADENIA postúpime túto pohľadávku právnej spoločnosti, ktorá sa špecializuje na získanie vynaložených nákladov na neprebraté objednávky, podľa aktuálne platnej legislatívy na Slovensku.
Objednávku je samozrejme možné aj bez problémov stornovať v prípade, že ešte neopustila náš sklad a nebola odovzdaná kuriérskej spoločnosti. Počas pracovných dní Vašu objednávku spracujeme a odovzdáme kuriérovi väčšinou do 24 hodín. Objednávky vytvorené v piatok cez víkend, prípadne počas svitku spracujeme v nasledujúci pracovný deň.